Barometr nastrojów czerwiec 2023_opracowanie Pracodawcy RP
Barometr nastrojów to wspólny projekt Pracodawców RP i Instytutu Badań Internetu i Mediów Społecznościowych.
• Badamy emocje w sieci i mediach społecznościowych wokół 12 autorsko dobranych obszarów tematycznych. • Zagregowany indeks obaw znajduje się blisko szczytów na poziomie 222 w skali „samochodowej”. Po uspokojeniu obaw na przełomie roku nie ma śladu, trwa szalona jazda.
• W okresie przedwyborczym nastroje sugerują znaczną presję na rządzących. Drogą do jej rozładowania jest redukcja cen administrowanych. Widać to np.: po pozytywnym odbiorze zapowiedzi wakacyjnych promocji na paliwo. Społeczne zapotrzebowanie napotyka na przestrzeń rynkową do redukcji cen energii elektrycznej i gazu dla gospodarstw domowych. • Mogłoby to przyśpieszyć obserwowane uspokojenie nastrojów wokół inflacji i drożyzny. Najszybciej słabną obawy o produkcję, braki towarów i ceny paliw.
• Pobudzenie emocjonalne rośnie szczególnie wokół podatków, towarzyszy mu fatalny sentyment. Internautom wprawdzie podobają się hasła walki z patologiami i unikaniem płacenia podatków, ale doskwiera im skala obciążeń oraz marna jakość usług publicznych oraz postrzegana niegospodarność w wydatkowaniu „moich podatków
Czytaj wiecej na:
barometrnastrojowinterneciemediachspolecznosciowych-202306-2.pdf (pracodawcyrp.pl)